Yükleniyor
Whatsapp Hattımız
NurHasta Danışmanı
Whatsapp Hattımız

BEL ve DİZ AĞRISI

Dizim ağrıyor derken bel de sorun çıkması…


Her üç kişiden birimiz hayatı boyunca en az bir kere diz ağrısı yaşıyoruz, buna karşın yüzde 92 gibi bir kısmımızda sırt ve bel ağrıları ile tanışıyoruz. İşte bu diz eklemi etrafında hissedilen ağrıların hatırı sayılır bir kısmı bel ağrısı nedenleri ile bağlantılı olmaktadır. 
Ciddi ve ileri tedavi gerektiren diz hastalıklarını başka yazılarda anlatmak üzere burada günlük hayatta sık yaşadığımız bel ağrılarının diz problemleri ile ilişkisini okuyacaksınız. 

Neden böyle oluyor?

Bel veya leğen kemiği problemleri, sakroiliak eklem dediğimiz leğen kemiğinin kuyruk sokumu kemiği ile birleştiği eklem problemleri kalça eklemi ve diz eklemi ağrılarına yol açabilmektedir. 

Eğer günlük hayatta pek  hareket  etmiyorsanız ya da düzenli egzersiz yapan biri değilseniz neden aramak boşunadır. Hareketsiz kaldıkça belli kas gruplarının gücü azaldığı kadar esnekliği de kaybolur. Bel kasları leğen kemiğine, leğen kemiği kasları da bacağa bağlıdır. Domino etkisi gibi vücut tipinize göre farklı ağrılar gelip sizi bulacaktır.

Bel problemlerinden kaynaklanan diz ağrıları genelde bel ve dizde aynı ya da yakın zamanlarda ortaya çıkar. Bazen sadece diz ekleminde ağrı olur. Ara ara diz ve belde değişen ağrılar ile gelen hastalar da vardır.  
Bel probleminin diz eklemi çevresinde ağrı yapma nedenleri daha çok kas dengesizliklerine bağlıdır. Uyluk arka adaleler (hamstringler), uyluk ön adalesi zayıflıkları, bacak yan tarafında buluna bir kasın (iliotibial bant) gerilmesi gibi durumlar ağrılar çekmenize yol açar.

Akılda kalması lazım olan bir kaç kas :
 Bel ve diz sorunları bu kasların kasılmasına, bu kasların kasılması da bel ve diz sorunlarına yol açar. Basit günlük ağrılar büyük çoğunlukla bu kasların zayıflığı ve kısalmalarına bağlıdır. Başka nedenler olsa bile bu kasların her koşulda esnek olması gereklidir. 

İsimleri size garip gelse de akılda kalır ve bu kaslarınıza sahip çıkmanız gerekir.

Öyleyse buyrun :

Bu kaslarınızı düzenli gerdirin 
 
Psoas   : Leğen kemiğinden uyluk kemiğine uzanan kas

İliotibial bant : Uyluk yan tarafında kalçadan dize uzanan kas

Hamstring : Uyluk arkasında ki kaslar.

Piriformis  : Kalça arkasında bacağı dışa doğru çeviren kas

Aşil   : Bacak arkasında ki tendon

 

Bu yukarıda ki kasların adını Youtube gibi bir yerde  yazıp gerdirme egzersizlerine bakarsanız belki kolayca bir çok dertten kurtulmuş olursunuz. 

Diğer taraftan postür denilen gövde duruşunuz bozulması durumunda da bu ağrılar olmaktadır. İsteyerek bilinçle dik durmanız ancak 5 dakika falan sürecektir. Sonrasında bel ve sırt kaslarınız yorulacak ve tekrar o istemediğiniz duruşa fark etmeden dönmüş olacaksınız.  Sporcuların kendiliğinden dik durduklarını göz önüne getirin. Sırt ve bel kaslarınızın kuvvetli olması durumunda zaten istemeden de dik durabildiğinizi göreceksiniz. Bu arada, hayır, dik durdurma korseleri işe yaramıyor.

 

 

Email Telefon İletişim Formu Harita